Сучасна освіта має інноваційний характер, тому нині у полі зору науковців і педагогів перебуває питання інновацій в освіті та їх співвідношення з традиційними стратегіями навчання. Актуальною на сьогодні в аспекті розв’язання є проблема створення моделі управління інноваційною діяльністю. Саме тому керівники загальноосвітніх навчальних закладів області в рамках педагогічної практики від Рівненського ОІППО перебували 19 червня в Здолбунівській гімназії. Творча група в складі Михалка Ю.І., Чандика Р.Й., Піддубій Л.Г., Кушнірука М.Р. на чолі з директором гімназії Гнатюком І.Г. розробляє алгоритм перетворення педагогічної ідеї в педагогічну технологію. Гостей зацікавила діяльність Благодійного фонду сприяння розвитку Здолбунівської гімназії «Наші діти», недержавної неприбуткової благодійної організації, а також фактори пошуку та успішного використання програмного забезпечення. Зокрема, таких за стосунків, як «NET-школа», «Рейтинг», «Аналіз уроку», «Moodle”. Іван Гурійович підкреслив у своєму виступі, що здійснення інноваційної діяльності скорочує час, що витрачається на таке: учнями – на засвоєння теоретичних знань, практичних умінь і навичок; педагогічними працівниками – на виконання основних функцій, операцій і дій; адміністрацією школи – на виконання управлінських функцій, операцій і дій. Особливий акцент в даній освітній установі зроблено на формуванні єдиного інформаційного освітнього простору, оскільки це допоможе вирішити ряд завдань: формування комфортних умов для розвитку компетентностей дитини, її повноцінного інтелектуального, творчого, морального і фізичного розвитку; досягнення оптимального рівня здійснення самоосвіти з метою розвитку особистості педагога шляхом впровадження інновацій; створення віртуальних класів, лабораторій, розвитку комп’ютерно орієнтованого освітнього середовища з можливістю реалізації інклюзивної та дистанційної освіти; забезпечення максимальної мобілізації ресурсів учасниками освітнього простору.






Аналіз реалізації інновацій дає можливість зробити такі висновки: у гімназії спостерігається зростання педагогічної майстерності та фахової компетентності педагогічного колективу, покращення якісних показників навчальних досягнень учнів; водночас простежується розвиток закладу освіти на основі пошуку, розроблення, освоєння та реалізації інноваційних педагогічних та управлінських технологій; на рівні особистості фахівця відслідковується формування сучасного стилю мислення з його характерними ознаками: креативністю, системністю, гнучкістю, динамізмом, перспективністю, об’єктивністю, концептуальністю тощо. Тому хочу побажати господарям, учасникам заходу, всім освітянам досягнень у роботі, адже вона полягає в постійному вдосконаленні через тернисті дороги зіткнення різних думок і поглядів, пошуку і знаходження оптимальних рішень щодо запровадження інновацій.
Ольга Ворон, старший викладач кафедри філософії, економіки та менеджменту освіти Рівненського ОІППО
|