Про підсумки роботи освітянської галузі у 2019 – 2020 навчальному році та перспективи розвитку на новий навчальний рік
2019 – 2020 навчальний рік в Україні та світі став переломним у питаннях побудови системи освіти, зокрема її якості. Виклики, які виникли не лише перед освітянами, а й усім суспільством у зв’язку із запровадженням карантину, поставили низку завдань, які потребували негайного вирішення. Водночас це допомогло набути важливого колективного досвіду та активізувало спільні зусилля для досягнення результатів у надзвичайній ситуації.
Від 12 березня 2020 року у країні було запроваджено карантин. Починаючи із 16 березня заклади освіти розпочали функціонування у дистанційному режимі. Це внесло свої корективи в організацію освітнього процесу, проте галузь освіти Здолбунівського району гідно впоралася із завданнями.
Разом з тим, виникло ряд значних проблем: не відповідають вимогам технічні засоби навчання, забезпеченість ними як учнів, так і педагогів, якість комунікативних технологій. Да і вчитель не був готовий до роботи за технологіями елементів дистанційного навчання.
Але ми це зробили: хтось краще, хтось гірше: в усіх закладах загальної середньої освіти району освітній процес здійснювався з використанням дистанційних технологій.
Учителями району для здійснення дистанційного навчання використовувалася комп’ютерна техніка, мобільні телефони, за допомогою яких організовано спільноти в соціальних мережах Viber, Facebook, Messenger, Telegram. Педагоги усіх навчальних закладів району створили групи у соціальній мережі Viber для швидкої комунікації вчителя і учнів. Для проведення дистанційного навчання використовувалось багато освітніх ресурсів, таких як «Всеосвіта», «На Урок» «Педагогічний портал», інтернет-середовище ZOOM, «Learningapps» та «Rebus», використовувались і матеріали з British Council, Code.org, Scratch.mit.edu, «Освіторія», віртуальна дошка «Padlet».
Активно використовувалися он-лайн платформи для самоосвіти: EdEra, iLearn, Освіта Нова, Prometheus, Сайт ЗНО зі всіх предметів; Конструктор завдань, YouTube - канали та блоги вчителів.
Педагоги активно використовували офіційні сайти закладів для дистанційної освіти, розміщуючи на них завдання та посилання на навчальні матеріали, які потрібно опрацювати.
Важливим завданням при організації дистанційного навчання було залучити всіх дітей до навчання. Сьогодні можна стверджувати, що у межах 95-98% учнів були охоплені дистанційними формами навчання.
Основною проблемою при організації дистанційного навчання є відсутність у майже половини учнів комп’ютерів, а в тих учнів, в яких є комп’ютери, в більшості відсутнє програмне забезпечення. Також великою проблемою є відсутність Інтернет-зв’язку в учнів, в основному в сільській місцевості, що унеможливлює зв'язок з учнями.
ПОВНИЙ ТЕКСТ Про підсумки роботи освітянської галузі у 2019 – 2020 навчальному році та перспективи розвитку на новий навчальний рік на Здолбунівщині читайте за посиланням ТУТ
|