22 січня в Укрінформі відбулася презентація результатів участі школярів України у міжнародному порівняльному дослідженні TIMSS Як
повідомив заступник міністра освіти і науки України Павло Полянський, у
дослідженні TIMSS узяло участь понад 60 країн-учасниць. "Участь у
дослідженні - політична воля міністерства, яке свідомо пішло на цей
крок, адже реформи в освіті можна здійснювати, лише знаючи реальний
стан справ", - сказав Павло Полянський. Минулого року школярі
4-х і 8-х класів України вперше стали учасниками міжнародного
дослідження якості природничо-математичної освіти (TIMSS). Це
дослідження мало на меті здійснити порівняльне оцінювання стану
природничо-математичної освіти у початковій і основній школі. Усього у дослідженні взяло участь майже 425 тис. учнів, із них в Україні - 4498 учнів 4-х та 4527 учнів 8-х класів із 149 шкіл. За результатами всіх країн-учасниць розраховувався середній міжнародний бал (для цього дослідження він становить 500 балів). З
математики: 4-й клас Україна з середнім міжнародним балом 469
розміщується на 26 місці; 8-й клас - з середнім балом 462 - на 25.
Результат України можна порівняти з результатами Румунії (461 бал),
Ізраїлю (463 бали), Болгарії (464 бали), Кіпру (461 бал), Норвегії (469
балів). З природознавства: 4-й клас - з середнім балом 474 - на
26 місці; 8-й клас - з середнім балом 485 - на 19. Результат України
можна порівняти з результатами Йорданії (482 бали), Норвегії (487
балів), Вірменії (488 балів). Україна вперше брала участь у
міжнародному дослідженні, практичного досвіду не мали ані організатори
дослідження, ані його учасники. Серед 14 країн-дебютантів кращі, ніж в
України, результати показали дві країни - Данія (4-й клас) і Німеччина
(4-й клас). На відміну від Гонконгу, Великої Британії, США,
Литви, Шотландії, Сербії, Ізраїлю, Грузії, Марокко, Україною, за
оцінкою міжнародних експертів, не було порушено правила щодо вибірки
шкіл-учасниць дослідження. Зміст завдань дослідження на дві третини відрізнявся від змісту українських навчальних програм. Українські
школярі 4-х класів добре справилися із завданнями з природознавства на
перевірку та відтворення знань. Найскладнішими для них виявилися
завдання на порівняння об'єктів, установлення міжпредметних зв'язків. Натомість
80 % учнів початкової школи виявили здатність використовувати основні
математичні знання у нескладних ситуаціях, інтерпретувати дані. При
цьому третина учнів змогла виконати завдання на застосування набутих
теоретичних знань і умінь до реальних ситуацій, характерних для
повсякденного життя. Українські школярі 8-х класів справилися з
математичними завданнями на перевірку та застосування знань у
стандартних ситуаціях. Задачі, що мали звичне для учнів формулювання,
розв'язали 45-77,8 % учнів. Аналіз виконання завдань із
природничих дисциплін показує, що учні 8-х класів успішно впоралися із
завданнями на відтворення знань. Найскладнішими для восьмикласників
виявилися завдання, що потребували застосовування теоретичних знань у
практичній діяльності, порівняння та класифікацію об'єктів, на
розуміння природи як цілісної системи.
|